دستاورد اردو!


 
نظرات 6 + ارسال نظر

چه عکس پر و پیمانی

بعععععععععععععععععله!:دی.....حالا خوش گذشت؟!

جای شما سبببببز

بی رنگ بی رنگ 1387/04/23 ساعت 18:59

موضوع انشا : تفاوت های الاغ و گاو

با سلام خدمت معلم گرامی که در راه سعادت ما تلاش و کوشش می کند انشایم را آغاز می کنم .

البته واضح و مبرهن است که خیلی از موجودات و مخصوصا حیوانات تفاوت های زیادی باهم دارند اما من خیلی گشتم تا فرق الاغ و گاو را بفهمم و زیاد هم موفق نشدم چون که مثلا الاغ حیوان سر به زیری بوده و در سر چهارراه ها چشمش پی ناموس مردم نیست هر چند که مردم بی انصاف هر طور که عشق شان بکشد از او سواری می گیرند و بارهای سنگین جابجا می کنند و بیشتر در کوهها و دره ها به این حیوان زبان بسته مرارتها وارد می کنند و چندر غاز یونجه در آخورش می ریزند و کاری به احساسات او ندارند که این الاغ ها هم برای خود دل دارند و عاشق می شوند ، عاشق عرعر های زیبای جفتشان و این که آرزو دارند در مرتعی بزرگ همدیگر را دیده و مثل فیلمهای هندی برای هم دم تکان داده و از سر و کول هم بالا بروند.

آرزو دارند زمان پیری سه چهار تا الاغک ریز و درشت دورشان باشد و روزگار پیری را در کنار فرزندان با آرامش بگذرانند و نه اینکه تازه بعد از عمری کار کردن و زمان بازنشستگی تازه نصف روز هم بروند باربری برای کمک به الاغ همسایه ... و نه اینکه در زمان پیری به درشکه بسته شده و در کوچه و خیابان نمک و سبزی بفروشند و بچه های شهری با تیرکمان به ران مبارک و جای دیگرش بزنند و در زمان مردن هم لاشه اش را جلو حیوانات باغ وحش بریزند .

خلاصه اینکه الاغ حیوان نگون بختی است که ستمهای زیادی را تحمل می کند و هر بلای به سرش می آورند و موقع دعوا آدمها بهم می گویند یارو عین الاغ هیچ چیزی نمی فهمد که این بزرگترین افترا و توهینی است که به او می بندند ... نه خیر الاغ می فهمد، اما از نجابت و خجالتی بودن است که حرفی نمی زند والا اگر آن روی سگش بالا بیاید چنان جفتکی نثار می کند که به قمر خانم بگویی تاج الملوک ! خلاصه که آخر و عاقبت خوشی برای الاغ متصور نیست .

اما گاو حیوان خوش شانسی است و برای خودش سروری می کند با آن چشمان مشکی و گاهی عسلی مدام کرشمه می آید و جلو جفتش خرامان خرامان راه می رود که انگار از این مانکن های لباس است . گاو حیوان قانعی است چون هر چیزی جلویش بریزی می خورد از یونجه و علوفه گرفته تا نان خشک و پوست خربزه و حتی نایلون پفک و کاغذ .

اعتراض هم ندارد و تازه در عوض و برای تشکر از این نعمات شیر تازه می دهد که سرشار از ویتامین هاست و از گوشت ، پوست ، فضولات ( پهن ) و حتی استخوانهایش استفاده می کنیم . اصلا ما آدمها هم باید از این گاو ، آدم بودن را یاد بگیریم و زیاد به همه چیز گیر ندهیم و به لقمه نانی قانع بوده و بیشتر به فکر تولید باشیم تا به جامعه خود خدمت کنیم .


البته گاو مثل ما انسانها نیست که کلاس بگذارد و بگوید دو تا بچه کافیست چون هر چقدر گوساله بیشتری بزاید پیش صاحبش عزیز تر است و یا مثلا مصرف سالانه لوازم آرایش گاوها از مصرف غذایشان بیشتر نیست چون آنها نیازی به سرمه کشی ، مش ، کوپ ، ریمل و تاتو ندارند و خدادادی برای جفتشان زیبا و دلربا بوده و نیازی به رنگرزی و صافکاری برای به دام انداختن پسر مردم ندارند . آنها در جامعه شان لخت و عور هم راه می روند ولی ظرفیتشان بالاست تا کار به جاهای باریک و گاهی تاریک نکشد .

بنابراین و خلاصه این که الاغ و گاو تفاوت زیادی باهم دارند چرا که اگر به الاغ غذا می دهند برای این است که از او سواری بگیرند اما گاو اینگونه نیست و زیر بار منت نمی رود و در عوض غذا ، خواص زیادی به همراه دارد . پس ما نتیجه می گیریم که گاو بودن فواید بسیاری دارد . این بود انشای من .



:))

[ بدون نام ] 1387/04/24 ساعت 10:34

مبارکه!

انریکو 1387/04/24 ساعت 17:39

سلام
وب خوبی داری ...
باز داره دماغم داز می شه.

شاگرد تنبل 1387/04/31 ساعت 16:39

سلام خیلی قشنگ بود وب تان خیلی خیلی جالب بود برام موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد