بخوان همدرد من هم نسل و همراه، بخوان شعر مرا با حسرت و آه-- هیلا


من و تو نسل بی پرواز بودیم

اسیر پنجه های باز بودیم

همان بازی که با تیغ سرانگشت

به پیش چشمهای من تو را کشت

تمام آرزوها را فنا کرد

دو دست دوستی مان را جدا کرد

تو جام شوکران را سرکشیدی

به ناگه از کنارم پر کشیدی

بگو آنجا که رفتی شاد هستی؟

در آن سوی حیات آزاد هستی؟

هوای نوجوانی خاطرت هست؟

هنوزم عشق میهن بر سرت هست؟

بگو آنجا که رفتی هرزه ای نیست؟

تبر تقدیر سرو و سبزه ای نیست؟

کسی دزد شعورت نیست آنجا؟

تجاوز به غرورت نیست آنجا؟


متن کامل شعر در ادامه ی مطلب...

دانلود ویدئوی شعرخوانی هیلا صدیقی

دانلود فایل صوتی شعرخواهی هیلا صدیقی برای شهدای دانشجوی جنبش سبز

هوا بارانی است و فصل پاییز

گلوی آسمان از بغض لبریز

به سجده آمده ابری که انگار

شده از داغ تابستانه سرریز

هوای مدرسه بوی الفبا

صدای زنگ اول محکم و تیز

جزای خنده های بی مجوز

و شادی ها و تفریحات ناچیز

برای نوجوانی های ما بود

فرود خشم و تهمت های یکریز

رسیده اول مهر و درونم

پر است از لحظه های خاطرانگیز

کلاس درس خالی مانده از تو

من و گلهای پژمرده سر میز

هوا پاییزی و بارانی ام من

درون خشم خود زندانی ام من

چه فردای خوشی را خواب دیدیم

تمام نقشه ها بر آب دیدیم

چه دورانی چه رویای عبوری

چه جستن ها به دنبال ظهوری

من و تو نسل بی پرواز بودیم

اسیر پنجه های باز بودیم

همان بازی که با تیغ سرانگشت

به پیش چشمهای من تو را کشت

تمام آرزوها را فنا کرد

دو دست دوستی مان را جدا کرد

تو جام شوکران را سرکشیدی

به ناگه از کنارم پر کشیدی

به دانه دانه اشک مادرانه

به آن اندیشه های جاودانه

به قطره قطره خون عشق سوگند

به سوز سینه های مانده در بند

دلم صدپاره شد بر خاک افتاد

به قلبم از غمت صد چاک افتاد

بگو آنجا که رفتی شاد هستی؟

در آن سوی حیات آزاد هستی؟

هوای نوجوانی خاطرت هست؟

هنوزم عشق میهن بر سرت هست؟

بگو آنجا که رفتی هرزه ای نیست؟

تبر تقدیر سرو و سبزه ای نیست؟

کسی دزد شعورت نیست آنجا؟

تجاوز به غرورت نیست آنجا؟

خبر از گورهای بی نشان هست؟

صدای ضجه های مادران هست؟

بخوان همدرد من هم نسل و همراه

بخوان شعر مرا با حسرت و آه

دوباره اول مهر است و پاییز

گلوی آسمان از بغض لبریز

من و میزی که خالی مانده از تو

و گلهایی که پژمرده سر میز

نظرات 24 + ارسال نظر
۱/۵ 1388/10/10 ساعت 16:55

.

Shima 1388/10/10 ساعت 17:40

میدانی فرق من و تو چیست؟
تو مرگ بر موسوی میگویی در حالیکه دوربین ها رو به تو است برای پخش مستقیم از کانال سراسری.
من مرگ بر دیکتاتور میگویم در حالیکه باتوم ها رو به من است.
تو را با اتوبوس می آورند و برای من خیابان ها را میبندند.
تو را مردم مینامند و من را فتنه گر.
تو امنیت شغلیت تامین شده و من نگران امنیت جانیم هستم.
در میان شما پرچم و پوستر پخش میشود و در میان ما گاز اشک آور و گاز فلفل.
من بی شمارم و تو اندک.
این است فرق من و تو...

فرق تو با من؟
یا فرق تو با اونا؟!

اینها کی هستن؟
وتوکی هستی؟
خداجان خوشگلم؟

پریسا 1388/10/11 ساعت 17:07

shere fogholadei bud, vaghean lezzat bordam. posthaye akharet vaghean .... nemidunam chetor hessamo begam ama midunam ke manam har ruzo shab az khoda mikham ke ye baram ke shode bebine ma bandehasham gahi behtar az un fekr mikonim. kash khoda az khabesh bidar she !!!

[ بدون نام ] 1388/10/11 ساعت 18:59

من و تو میخونیم
اونام مجبورن که گوش کنن

kiyOOsk 1388/10/11 ساعت 23:24 http://kiyoosk.blogsky.com

سلام .
بروزم .

لیلا 1388/10/12 ساعت 01:51

تو دو تا پست قبلیت نوشته بودی که شعر هیلا صددقی که مو به تنت راست می کنه
گل گفتی

ممنونم که به خاطر بلاگه شما بود که تونستم ببینم و بشنوم و مو بر تنم راست شه .

شد باشی و سلامت تا همیشه
:)

آرش 1388/10/12 ساعت 05:17

خانوم پریسا !خدا از خوابش بیدار شه؟ما بهتر از اون فکر میکنیم؟چی باعث شده فکر کنی بهتر از اون فکر میکنی؟
گاهی اونقدر مغرور میشیم به خودمون که فکر میکنیم کسی هستیم...که...خب البته کسی هستیم برای خودمون برای خودمون برای خودمون برای خودمون برای خودمون برای خودمون یک بار از بیرون به خودمون نگاه کنیم واقع بینانه تر.
قصد ندارم از خدا دفاع کنم که نیازی نداره بهش.خواستم بگم بزرگ فکر کن فکر کن فکر کن فکر کن فکرکن فکرکن

[ بدون نام ] 1388/10/12 ساعت 09:19

سلم فایل صوتی ات راحت باز شد ولی فایل تصویری را وقتی باز کردم خیلی چیزهای دیگه هم اومد می شه بگی چطوری باز می شه؟

با flv player

[ بدون نام ] 1388/10/12 ساعت 09:20

سلام فایل صوتی ات راحت باز شد ولی فایل تصویری را وقتی باز کردم خیلی چیزهای دیگه هم اومد می شه بگی چطوری باز می شه؟

جیرجیرک 1388/10/12 ساعت 10:12

دقیقا همینطور بود موی تنم سیخ شد صدی

دوست 1388/10/12 ساعت 21:46

احساس تو این شرایط...!!!

سلام من این شاعره جوان رو تو ماهواره دیدم

خیلی زیبا و با احساس

با ذکر منبع تو وبلاگمم مییذارم متنش رو

ازت خوشم اومده.. میخوام لینکت کنم.. خبر بده

چه خبری؟!

سلام جرا وقتی تو پست جدید میزارم error میده
لینکشو چطور بذارم راهنماییم کنید

شما رو با چه اسمی لینک کنم

با همین اسم خودم

[ بدون نام ] 1388/10/13 ساعت 07:45

ممنون از این که راه دانلود فایل تصویری را گفتی انجام شد من فکر کردم تصویر خانم صدیقی را در حال خوندن نشون می ده ولی دوباره فقط صداش بود! می شه بگی چرا هر دو را گذاشتی آخه اینا یه جورایی هر دو صوتی به حساب میان!

اون فایل تصویری فرمتش flv هست
و تو هر برنامه ای پخش نمیشه
اگه تبدیلش کنید به یه فرمت دیگه میتونید فایل تصویریشم ببینین

پی نوشت:
جیرجیرک که مو نداره خودش خبر نداره:)))

امروز وبلاگت رو یه مرور کردم
بیشتر آبان ماه ها رو خوندم
ماه تولدت
حسابی حال می کنیا
خوش بگذرون
فعلا

نمی دونم
سلام

ولی چه خوبه که کاری نداشته باشیم مردم چکار می کنن هر کس واسه خودش اعتقاداتی داره و ما همه ی انسانها باید به اعتقادات همدیگر احترام بزارین...

من به شخصه : عاشق خدا هستم معجزه هم زیاد دیدم نیاز به معجزه ندارم
عاشق پیامبراشم که فرستاد راهنمایی باشند برای اینده
عاشق امامان هستم ... همشون
عاشق این نظامم هستم عاشق این رهبر و این ریس جمهور هستم.
من زیر خط فقر بودیم و خواهیم بود به این بودن هم راضی هستم و خدا روشکر می کنم که فردا روز به اندازه همین ها باید جواب بدم..

تو هم عاشق خیلی چیزا هستی که شاید بیشتری مخالف من باشه ولی من به تو بی احترامی نمی کنم و راه رو نشونت نمی دم ...

چون تو این دوره زمونه همه عاقلند نیاز به راهنمایی ندارند.

کلیپ ها تو دیدم

شعراتم خوندم

عالم قشنگی داری بیشتر فکر کن...آدم ها زیاد نقش دارند تو افکار ما...

شنیدم شعر رو. بارها هم شنیدم.
میدانم میدانی...
ما دوباره کبوتر هایمان را پیدا خواهیم کرد.
و من آنروز را انتظار میکشم.

http://ccu-cinema.blogsky.com/
اگر شما بخواید وعده ای بدهید که خودتان هم مطمئن هستید از پسش بر نمی آئید چه وعده ای می دهید؟
هم اکنون در سی سی یو سینما

میلاد 1388/10/13 ساعت 18:37

به به .... چه نازن.... چه قشنگه.....

پریسا 1388/10/13 ساعت 23:26

aghaye arash, man na az khoda va na az hichkase digeii behtar nemifahmam, vali midunam ke khaaaaaaaaaaaaaaaabe.
az bozorg fekr kardan ham khaste shodam. az inke bekham hamash begam khoda bozorge, adele, hame chizo midune..... faghat hamin

واقعاً که شعر زیبایی است

atena 1388/10/16 ساعت 20:15

ye chiz begam??vaghti vasat injoori cm gozashtan gij shodam...man nafahmidam akhar taraf dare ki hastin shoma?moosavy?faghat nagin na?.......___share bahal boood

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد