هفتاد آرزو که دود شد...

الی خوابگاهی است. خبرها دیرتر از ما که بابا 24 ساعت چتر انداخته روی شبکه ی خبر و اینها، به گوشش میرسد.

دیشب sms داده که: "جدیدا جایی هواپیما سقوط کرده؟ یه چیزایی شنیدم."

من: ارومیه. هفتاد نفر مُردند.

الی: اگه من بمیرم جواب هوادارامو کی میده؟

...

امتحانهایش که تمام شد قرار است به خودش حال بدهد با پرواز بیاید خانه.

و من دارم به آن هفتاد آرزو که دود شد فکر میکنم.

هفتاد کلاس و درس و "فردا چه درست کنم برای ناهار"
هفتاد پیامکِ "وقتی نشست بی خبر نذار"
هفتاد برنامه‌ی ِ سفر ِ مشهد الرضا برای عید
هفتاد صدای زنگ در خانه و "آخ! یخ زدم! باز کن! منم"
هفتاد ساکِ پر از خستگی و مهر و هدایا که پاره شد
هفتاد "آه"، "آخ"، "خدایا مرا ببخش"
هفتاد زخم که دیگر دوا نداشت...
اینجا
وقتی تو ای وزیر و وکیل و رییس فلان و حضرت اجل
دیشب
در خواب ناز متن سخنرانی‌ آتشین و تکبیر به خواب میدیدی
هفتاد آتش به هفت هزار نیستان فتاده است
صبحت بخیر
نسکافه، شیر؟ تلخ یا با کمی شکر؟

سارا شریعتی

نظرات 5 + ارسال نظر
عمو پوریا 1389/11/05 ساعت 14:06

وژن جدید دکتر شریعتی ؟
والا به قول وزیر راه و تابری سقوط یکی دو تا هواپیما در سال امار خیلی خوبه
در ظاهر حرفش ......شعر ولی از اونجا که من می دونم چقدر هواپیماهاشون داغون خدایی سقوط یکی دوتاش آمار خیلی خوبیه ! :|

حامد 1389/11/05 ساعت 19:40

یاد اون دیلوگ فیلم افتاد که میگه:ارزو های ادم مث برف زمستون میمونن که با یه افتاب اب میشه!!
سلام

[ بدون نام ] 1389/11/06 ساعت 00:29

غم من خیلی بزرگ است
آن قدر که میترسم بترکد
آن وقت من از صدای ترکیدن آن می ترسم
غم من ۷۰آرزوست
مگر نمی گویند خدا همه چیز دارد؟
مگر خدا آن بالا بالا ها نیست؟
مگر خدا طناب ندارد تا به هواپیما ببندد؟
مثل حسن که هواپیمایش را از سقف با طناب آویزان میکند
نکند طناب خدا تمام شده!
من می خواهم به خداطناب ببرم

مسعود 1389/11/07 ساعت 08:00

سلام
یاددکترونوشته هاش
وانقلابی که مدیون تفکراتش است
والان باغرض به اووبه نوشته هاش وخانواده اش برخورد میشه
ممنونم

rest in peace

چشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد