مرا به نام بخوان که مرهمی ست صدایت

آقاهه اسمش علی علی نژاد بود، داداش بزرگش لابد علی اکبر علی نژاد، داداش کوچیکشم علی اصغر علی نژاد...

یه تنوعی چیزی بابا. پارسالم یه ارباب رجوع داشتیم اسمش یدالله ساسان بود. هی من تو کف بودم اینو بچه که بوده تو مدرسه یدالله صدا میزدن یا ساسان؟ اسم منطقی بذارین رو بچه هاتون ارواح امواتتون. مثلا چی میشد همه ی پسرا اسمشون بهرام رادان میشد؟ آدم خوشش میاد هی. ببین هم بهرام خیلی قشنگه هم رادان. هم اصلا کلا چیز خوبیه این اسم!

پ.ن: آ قربون اسمت بشم من!

نظرات 14 + ارسال نظر

سلام
خوبی؟
باهات موافقم اسم خوش دهنیه :دی

والا

آنیموس 1389/03/18 ساعت 04:13

حالا اسمشم خوبه ولی قیافش یه چیزه دیگست.
فکر کنم اگه اسمش مثلا غضنفر کامران یا یه چیزی تو مایه های پشند سامان هم بود،آدم دوست داشتنی بود.
راستی به نظر من آنجلینا جولی هم خیلی اسم قشنگییه.
آی قربون اسمش بشم من...

عق
I don't know چرا شما مردا همتون از دم عاشق این زنیکه این

مهدی 1389/03/18 ساعت 09:05

اینو که خوندم یه خورده در مورد فامیلی خودم فکر کردم.
" پروانه" از این فامیلی بدم نمیاد فقط نمیدونم اجداد محترم من چه فکری کردن رفتن اسم فامیلیشونو گذاشتن پروانه!
خدا داند...


آ قربون اسمت بشم من!

به نظر من اسم آدم ها باید 20 سالگی و مطابق شخصیتشون انتخاب بشه!!! این اخلاق و منش آدمهاس که به اسمشون شخصیت می ده. گاهی باید پوسته اندیشه را خراش داد. نه؟
اسم و فامیل من (رجبعلی محبی) کاملا ساده س. من اما دوسش دارم. اسم خدابیامرز پدربزرگم بوده؛ جالبه؛ هر وقت می رم سر خاکش و اسم خودم رو می بینم رو سنگ قبرش ... . تازه برخی دوستام رجب صدام می کنن اما من لذت می برم. ((دُنیا)) اسم قشنگیه؟؛ می دونید معنی اش چیه؟؛ دنیا از ریشه دنی ( پَست) بر وزن فُعلی (اسم تفضیل عربی) یعنی پَست ترین! بهرام رادان بازیگر توانائیه. هر چند استارت کارش خیلی بد بود (شور عشق با مهناز افشار) اما باید سعی کنه ستاره بمونه نه سوژه!

لی 1389/03/18 ساعت 14:43 http://leee.us

نمی دونم چرا وقتی دختری از یه چهره ی معروف حرف میزنه من یاد : مونیکا بلوچی و کاترینا زیتا جونر و آنجلینا جولی و امثالهم می افتم ...
:))

من اصن عاشق محسن قاضی مرادی
میخوام ببینم باز شما مردا از زور حسودی این آنجلینا جولی رو میکنین تو چش من؟
چی داره این زنیکه آخه؟

محمود 1389/03/19 ساعت 04:48

بعضی اسمها خیلی چرتند خداییش.
مثل جعفر یعنی شیر ماده
مثل فاطمه یعنی زنی که بچش را از شیر گرفته
مثل صدیقه یعنی دور سرگردانده شده.
آخه چرا قبلنا به معنی واقعیه اسم نگاه نمیکردند
البته من از معنای اسمم خیلی راضیم ولی آهنگ خوبی نداره..یه کم هم با عربی بودنش مشکل دارم
چون اسم خیلی رو شخص تاثیر میذاره.
خیلی.پیامبر هم گفته قبل از این که کسی را بخوای بشناسی اول اسمش را بپرس و معنی اسمش را بدون.البته سعی کنیم معنی واقعی اسمها را بدونیم
تا میگن فاطمه نگیم دخت نبی.تا میگن جمیل نگیم زیبا..
و...
بحث خوبی بود مرسی

جعفر یعنی رود پرآب
فاطمه یعنی زن بری از گناه
صدیقه یعنی دختر راستگو
...................................
تو این معانی عجیب غریب رو دقیقا از کجات درآوردی؟!
من اگه استایل شخصیتیم شبیه ژیلا باشه مامان بابام 23 سال پیش چه میدونستن قراره ورق روزگار برگرده، اسممو میذاشتن ژینوس اقلا!
یا چیزی شبیه به این
یه چیزایی هس در زندگانی
که کلا دست خود آدم نیس
وگرنه من الان اسمم نیچه بود.

kiyOOsk 1389/03/19 ساعت 11:13 http://kiyoosk.blogsky.com

بهرام رادان بد نیست اما میلاد صدیقی خیلی بهترهااااا !!!!
من پیشنهاد می کنم بزارین میلاد صدیقی !
میلاد یعنی تولد ، زاده مهر ، مهر دهنده !
صدیقی هم که میشه راستگو !
از این بهتر ؟؟

اوفففف
میلاد
اسمتو :x

محمود 1389/03/19 ساعت 13:47

تو اگر همه چی را از اونجاهات در میاری من در نمیارم.یک کم به فرهنگ لغت و ریشه یابی کلمات نگاه کنی میدونی که از هیچ جام در نیومده از فرهنگ لغت المنجد هم میتونی در بیاری.برات متاسف شدم با اینجور حرف زدن و سطحی نگاه کردنت به همه چی.متاسفم

رفیق
یه چیزایی هست در زندگانی
که دست خود آدم نیس
خیلی کلمه ها خیلی معناهای دیگه هم دارن
معنای عرفش اینا بود که واست نوشتم
عصبانی ای رسمن هاااااااا

kiyOOsk 1389/03/20 ساعت 02:26 http://kiyoosk.blogsky.com

سلام صدی .
اوفففففف دیگه چیه !
مگه بد می گم ؟؟
هر موقع رادان رو می شنوم یاد اون فرمانده (لاشخور) نیروی انتظامی می افتم .

آرش 1389/03/20 ساعت 08:29 http://solaryom.blogfa.com

اگه بهرام رادان اینی نبود که الان هست! بازم این حرف رو می زدین!!!!؟؟؟

یعنی چی اینی نبود که الان هس؟
اگه بازیگر نبود؟
خوس مسلمه که بازم این حرفو میزدم

آرش 1389/03/20 ساعت 08:31 http://solaryom.blogfa.com

راستی من از امروز خاننده وبلاگ شما شدم میدونم از پروفایلتون که شیرازی هستین پروفیلتون برام جالب و خوندی بود! مرسی!

نیستم شیرازی

رضا 1389/03/20 ساعت 09:01

سلام
خوب فعالید این روزا
استفادتون از کلمات جالبه تو این پستهای اخیر
یه نوع یاغیگری مثبت توشونه.

یاغیگری مثبت؟!

ماهی بالی 1389/03/20 ساعت 10:35

اسم خودت هم اگه فارسی بشه خیلی خوبه ها
(( بانوی راستگوی پاک)) وای کی میره این همه راه رو

یه آدمایی رو میشناسم اسمشون شعره مثه پروانه پرسش و هنگامه روشنایی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد