K_140 & Fokker 100

ان در شیرازگردی!

1. من زنده م!

 

2. خیابونهای یه طرفه و پر از چاله چوله. زیرگذر. آلوچه. پاساژهای خالی. خیابونهای شلوغ. پیکان 57. ادویه. نعنا خشک. پارکهای دراز. کولرهای خراب. مانکنهای متحرک. جیغ. داد. های لایت. صندل.  دامن چین چینی. ***های شومبوسکومولی! غذاهای مونده. شیرینی های فاسد. فالوده های رنگی و بدمزه. آشهای تلخ.

در ضمن، اسمشم گذاشتن شیراز!

 

3.  یه مشت ساختمون بلند و قدیمی. حافظیه و سعدیه و سرای مشیر و چند تا باغ درندشت و تخت جمشید و اینا هم داشت البته!

نظرات 16 + ارسال نظر

rasti ! in shiraziya hamash fosh midadan ! ya ina dooroogh migan ! ?

صبرا 1385/06/18 ساعت 22:05

سرای مشیر
سوت سوتک گٍلی..

هیچ 1385/06/18 ساعت 23:04

به به... رسیدن بخیر!
سوغاتی من رو آوردی یا نه؟ ؛)
من هرچی فکر کردم نتونستم جای ۳تا ستاره رو پر کنم :دی

آفرین بر تو ای مارکو پولو جیگر های متحرک رو هم دیدی کاکو
حالی بردی برای خود باشد که رستگار شوی
==================================
حاج شیخ ابول حمید چرند و پرندیانی روحی فدا (ره)

آرش 1385/06/19 ساعت 02:09 http://xak.blogspot.com

شهر خوبیه ...

[ بدون نام ] 1385/06/19 ساعت 06:38

بازم سوتی دادی؟

سانی 1385/06/19 ساعت 07:27 http://sanimemoirs.com

:)) این همه از شیراز تعریف می کنن تو که یهویی همه چیو داغون کردی با این تعریفات

شاد باشی

نارسیس 1385/06/19 ساعت 08:33

دست شما درد نکنه!
توی دو دقیقه نصف فرهنگ و تاریخ ایران و بردی زیر سوال! :دی

فحش دیگه بلد نبودی بدی ؟؟؟

خنده!!!!!!!!!!!

مداد 1385/06/19 ساعت 12:09

حالا هی پاشو برو مسافرت من یه چیزی می دونم که نمی رم هیچ جا:دی

شیرازه میگن نازه واسه آفتاب جنگش....بلبل تو کوچا تو پس کوچا غزل می خونه/شعرای تر حافظ می ریزه از سرچنگش...ببین یه چند جا رو بهت می گم برو اگه نظرت راجب شیراز عوض نشد...
۱-خانه ی زینت الملوک-گنجینه ی تاریخ فارس-می تونی مجسمه ی ناصر الدین شاه - ملا صدرا - سعدی و...که طبق مستندات درست شده رو ببینی
۲-موزه ی آواها ونواها روبه روی شاهچراغ (تو کوچا و پس کوچا) پر از ساز وصدا
۳-مسجد نصیرالملک پایین تر از گنجینه ی تاریخ فارس قشنگ ترین مسجد از نظر آیینه کاری در فارس با اون زیر زمین قشنگش بلیطش قبلا صد تومن بود
۴-اگه رفتی به اینها سر زدی حتمادیدت عوض میشه بعد آدرس چند تا جایی بکر و زیبای دیگه رو بهت میگم که از قشنگیش مست بشی
اگر هم دلت خواس یه سری به من بزن خوشحال می شم بتونیم با هم دوست بشیم یا شاید هم تو نشونی چند جا رو به من بگی...

هی 1385/06/19 ساعت 18:54

آره والا راست میگی.اگه این تخت جمشید و حافظ و سعدی و اینا نبودند هیچی نمی شد. چرا؟!!!ادلیلش رو دیگه همه می دونند.مردمش انگاری سیر سیرند.بی کلاس ها ساعت ۹ شب مغازه هاشون بسته پاساژهاتعطیل اصلا این هیچ این که جمعه ها تعطیل اند رو بگو.

شهاب 1385/06/19 ساعت 22:43 http://binafasi.blogsky.com

از شیراز گفتی من رو یاد شمال در آخر هفته ی پیش انداختی: تصادف . ترافیک . کثافت .باران.تصادف. کثافت.باران ترافیک ...
تا بعد...

سایه 1385/06/20 ساعت 15:21 http://deshneh123.blogsky.com

خداییش دلت می آد در مورد این شهر اینجوری بگی؟؟؟خوشا شیراز و وصف بی مثالش.

دلم که میاد!

احساساتی 1385/06/24 ساعت 00:32

سلام
خوبی
می ترسم یه چیزی بگم باز بگی احساساتی اما می گم ( من که می دونم دوست داری چیزی رو بنویسی که با نظر دیگران متفاوت ) اما :
از یه ژنرال آمریکایی که تقریبا تمام دنیا رو گشته بود در مصاحبه ای که در ایران انجام داد گفت که شهری به زیبایی شیراز ندیدم و جایی هم خوش آب و هوا تر از قصر دشت پیدا نکردم (اگه شناختی بای )

سلام.
نه
نترس کسی کاریت نداره. آخه عزیز دل خواهر! چه احتیاجی به این کار دارم؟ من در طول روز به اندازه ی کافی جنگ اعصاب روانی توی خودم دارم که فقط کافیه آخر شب هم بشینم پای این سریال..! من برای شبهای تابستونم هیچ احتیاجی به این سریال اعصاب خرد کن ندارم که پر از اشک و آه و ناله و آدمهای به ظاهر بدبخت تراز خودمه. نمی دونم چرا مامان ها اینقدر اصرار دارن دخترهاشون این سریال رو ببینن و عبرت بگیرن! حالم از این آینه ی عبرت که خودشو جای نرگس یا هرکس دیگه جا زده بهم می خوره. راجع به شیراز هم.. من کاملا نظر شخصی خودم رو گفتم. تو رو هم شناختم! خودت زودتر از اینا خودتو لو داده بودی. یادت نیست؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد