ღღღ

  "پنج وارونه چه معنا دارد؟"

خواهرکوچکم از من پرسید.

من به او خندیدم.

کمی آزرده وحیرت زده گفت: "روی دیوار و درختان دیدم!"

باز هم خندیدم.

گفت: دیروز خودم دیدم ، مهران پسر همسایه ، پنج وارونه به مریم می داد !!

بغلش کردم و با خود گفتم "بعدها وقتی ، رشد بی وقفه ی درد ، سقف کوتاه دلت را خم کرد ، بی گمان می فهمی ، پنج وارونه چه معنا دارد."

نظرات 37 + ارسال نظر
تامی 1385/04/28 ساعت 18:16 http://barname.blogsky.com

سلام
خیلی جالب مینویسی
تقریبا هم فکریم
یه خبر خوش
منم این ترم برای چهارمین بار ریاضیو افتادم

وای... پنج وارونه ی من برای این شعر و کسی که سروده!!!!!

بیچاره مریم !

هیچ 1385/04/28 ساعت 21:00

بله خب، بعضی چیزها رو نباید به بچه گفت!!

نارسیس 1385/04/28 ساعت 21:16

پنج وارانه یعنی چه؟؟!!
منم زیاد رو درخت و دیوار دیدم!

کیوی 1385/04/28 ساعت 21:34

از شاعره معاصر بود ؟

ایدین 1385/04/28 ساعت 22:07 http://souty.blogsky.com

بابا مفهوم..بابا مضمون....۵ وارونه یعنی بالاخره باهات سکس میکنم..(البته با عرض پوزش)

توحید 1385/04/28 ساعت 23:09

بهش میگفتی این پنج وارونه گور عشق گل خونرنگ دل ما بود...

سلام 1385/04/28 ساعت 23:11 http://daamodel.blogsky.com

وبلاگ زیبایی دارید.
می تونم ازتون بخوام تبادل لینک داشته باشیم ؟
من تازه یه لاگ راه انداختم.
ممنون.

عسل 1385/04/29 ساعت 08:10

سلام. ایمیلت رسید. خوندم. برام دعا کن.

مداد 1385/04/29 ساعت 11:08 http://medadsiyah.blogfa.com

....

نارسیس 1385/04/29 ساعت 11:35

کامنتای منم دیگه تایید نمیکنی؟!!!!!!!!!
دست شما درد نکنه!

م س ا ف ر 1385/04/29 ساعت 15:24

شعر قشنگی بود ولی عمرا اگه مال خودت باشه.
دفعه بعدی اسم اون شاعر بدبخت بیچاره رو هم بنویس.
دزدی بده.

من نه شاعرم نه می دونم شاعر این شعر کیه
این شعریه که از خیلی وقت پیش دست به دست توی نت می گشت و سند تو آل می شد و از وقتی یادمه توی دبیرستان این رو روی میز و صندلیهامون می نوشتیم..
حق هم داری خوب
پسرها رو چه به این چیزها؟؟؟!!!

چون تو منی قرار نیس من من باشم؟!!!!!!!!!!!!!

رها 1385/04/29 ساعت 17:06 http://raha7.blogsky.com/

جالبه وبلاگت...
هم جالب هم خوشگل...

بچه‌مخفی 1385/04/29 ساعت 22:18

حالا واقعا یعنی چی پنج ِ وارونه!؟

من پایه ی همه جور یاد دادنی به همه هستم!!!

به شرطی که درست ازش استفاده کنی عزیزم!!!

چه خواهر خوبی .... ! م
دقت کردی نمی یای سر بزنی جدیدن !

بله؟!

درک هم همین جاست که من نشستم.
خوب بود؟

درک هم همین جاست که من نشستم.
خوب بود؟

آزاده 1385/04/30 ساعت 20:57 http://azi-bala.blogfa.com/

ای کاش منم معنیش رو نمیدونستم
ای کــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاش !!!

احسان 1385/04/31 ساعت 08:30

فقط سلام.

به ترتیب:
۱.عرض شود به خدمت شما که تو یه مادر جور کن که همه جا جار بزنه من با رابطه ی نامشروع یه بچه به دنیا آوردم تا من در جا برم بهش روزشو تبریک بگم!
۲.این همه نوشتی واسه تلویزیون تابستون، یه خط مینوشتی تا مفرح بشه: مامان من دارم میرم بیرون کار دارم! تموم شد رفت پی کارش!
۳. من به او میگفتم، پنج هم صفری بود که پی عشقش رفت...{و البته بعد که برگشت پنج شده بود!!}
۴.یه بار کامنت دادی ؛من نود ساله میرم دانشگاه هنوز خیلی چیزارو نفهمید تو چه زود فهمیدی!؛
جواب: پسرا فقط دخترارو زیرنظر دارند و به پسرای دیگه بی اعتنان، ولی دخترا علاوه بر اینکه پسرارو زیر نظردارند خودشونو هم خیلی بیشتر زیر نظر میگیرند. طبیعتا؛ تمرکز جنس اول خیلی بیشتره!

سایه 1385/04/31 ساعت 18:57 http://www.hashour.blogfa.com

۵ برعکس! زیاد بهش معتقد نیستم! اصلا فکر نمی کنم وجود داشته باشه!

بهش بگو ۵ وارونه یه عدد که بر عکس شده...بعدشم بگو وقتی عدد ورقم بر عکس بشن یعنی عقل رفت و دل جایگزین شد

! 1385/05/01 ساعت 02:50 http://alldaytimes.blogsky.com

نوشته جالبی بود
توش یه رازی بود که خیلی دقت نکردیم
چیزی به اسم دل وجود نداره
اون یه پنج وارونه هست که ماها فکر می کنیم سرای محبت هست
* * *
به یه خونه واروونه می گن خرابه
به یه پنج وارونه چی باید گفت ؟

سارا 1385/05/01 ساعت 09:42 http://brain.co.sr

یعنی جدا خواهرت نمیدونست ۵ وارونه یعنی چی |! بابا ایول زده رو دست من !

صد بار خوندمش...
فقط میتونم بگم عالی بود...

م س ا ف ر 1385/05/01 ساعت 16:16

یکبار دیگه به پسرها توهین کنی با پسرها طرفی...

are dorost migi vali oon vaghti mifahmi chie ke ya asire 1eshghe dorooghi shodi ya dige kar az kar gozashte

توحید 1385/05/02 ساعت 23:49

چرا آپ نمیکنی؟

از این که اسم شاعرو زیر شعرش می نویسی ممنونم !

باباجون من اسم شاعرشو بلد نیستم!

زیبا بود....

سلام
میدونی خیلی قشنگ مینویسی...؟ (آره حتما میدونی !)
راستی منم یه ۵ وارونه داشتم... یعنی هنوزم دارم (!) ولی... ولش کن !
فعلا بای

حمیدرضا 1385/05/03 ساعت 21:16 http://3noqte

ایمیل رو به همراه اون فایل خوندم . راستش یه کمی پیچیده است . دوست ندارم به این زودی در موردش قضاوت کنم ...

سلام..تو عمرم وبلاگ به این زیبایی ندیده بودم ..خیلی متفاوت هستین..ولی در مورد ۵ وارونه ..پنج وارونه من بد جوری شکسته و از وسط دونیمه شده حالا نمی دونم مفهوم عددیه من چیه ولی خوب می دونم که اون پنج وارونه من رو به آخر خط رسونده ودیگه همه چیر = هیچ یعنی صفره برام...نمی دونم یه روزی اون پنج وارونه شکسته من اگه دوباره بهم بچسبه مثل اولش می شه یا نه؟ ولی نه...
امیدوارم پنج وارونه و مهربون تو هیچ وقت رنگ غم نبینه..بهترین بهترین هارو برات آرزو می کنم..موفق باشی..

حالا من فقط موندم یه بچه به این خنگی که نمی فهمه قلب چیه، چطو فهمیده «وارونه» چه معنی داره؟!

چیکار دلش داری؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد